onsdag 8 augusti 2018

Snacka går ju men att snacka så det går, går inte!

Några har reagerat på ifrågasättandet av Kisse(M)issarna och deras helt egen lagtolkning, men nu kommer dessa självsäkra uttalanden på skam, då det från idag Onsdagen den 8 augusti, kl 07:00 är klart att det som påståtts här i bloggen är sant och Kisse(M)issarna har tvingats flytta sin valstuga ..

Läs mer här Kisse(M)issarna har uppfört sitt "Blå-bygge" på hamntorget i Henån

Ni som har några år på nacken, minns Sveriges Radios tester 1976, då de började sända i stereo  ..


Spännande? Knappast men så var det och det har präglat dagens gammelpolitikers världsbild, antingen kommer ljudet från höger, vänster eller någonstans mitt emellan, en endimensionell världsbild som inte funkat de senaste 10 - 15 åren, än mindre imorgon.

Så dröm om min förvåning när det visar sig att Kisse(M)issarna fortfarande kör med SR:s Stereotest information "Min valstuga kommer nu från Höger" .. "Min valstuga kommer nu från Vänster" .. "Min valstuga kommer från en obestämd plats i rummet, för jag har struntat i att följa lagar och regler" ...















Skulle kunna berätta mycket mer om Moderaterna på Orust tragiska haveri och det som i utvecklingsländerna kallas "Brain drain" och hur det drabbat partiet och dess förmåga att ens klara de mest grundläggande saker, men jag avstår då Lyteskomik inte är roligt utan bara tragiskt. Men vem tror idag att Moderaterna på Orust skulle klara av att framgångsrikt sköta en kommun, när de inte ens klarar av den enklaste vardagsuppgift?

Då är det bättre att lägga sin röst på medborgerlig samling, vilket är ett ungt vitalt Liberal-Konservativt borgerligt alternativ till trötta, inkompetenta och partier utan lösning på de problem de pekar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Artificiell Intelligens eller ointelligens, det är frågan?

Vi nås dagligen av olika röster som pratar om AI (Artificiell Intelligens), alltså att en maskin utifrån en större mängd data har fått en vi...