I tisdagens Webbupplaga av tidningen Bohusläningen kan man läsa om ett bra Moderat förslag, "Trängselskatt på rälsen". Det handlar om att utnyttja befintlig infrastruktur så bra som möjligt, vilket öppnar för differentiering när det blir billigare att resa under "icke rusningstid". Man får hoppas att det även betyder slutet för "långsamma mjölktåg" som ockuperar rälsen längre tid för samma sträcka. |
Klicka på bilden för att läsa artikel i sin helhet. |
Dags att förverkliga "Åttamiljonersstaden"
Jag delar även den Moderata partistyrelsens uppfattning att vi inte behöver Snabbtåg på de sträckor där vi redan har X2000-tåg. Däremot vore det minst sagt "Street smart" att utnyttja vårt västliga grannland Norges positiva inställning till en modern höghastighets förbindelse mellan Oslo - "Station Torp köpcentrum" - Göteborg och vidare till Köpenhamn och Hamburg, vilket sannerligen är nödvändiga investeringar.
Se här tidigare blogginlägg i ämnet:
Det beryktade Stockholmsperspektivet ..
En rörelse för räls där den gör samhällsnytta har börjat rulla
Sakta sakta börjar fler att inse att vi har haft rätt hela tiden (OBS det TV4-inslaget som refereras till
är inte längre tillgängligt, men så är det väl när "Monopol TV:n" oblygt finansierar sig på skattebetalarnas bekostnad medans alla andra medier får hålla nere sina kostnader).
Inte en dag för sent att ha ett underhåll, värt namnet av den infrastruktur som vi alla betalt (minst ett par gånger om) ... Undrar vad det är för stolpskott som varit chefer ...?
Ett annat mycket glädjande förslag är att den moderata partistyrelse höja anslagen till vägunderhåll, och höja maxhastigheten på motorvägarna till 130 km/h. "Detta underlättar arbetspendling".
En rörelse för räls där den gör samhällsnytta har börjat rulla
Sakta sakta börjar fler att inse att vi har haft rätt hela tiden (OBS det TV4-inslaget som refereras till
är inte längre tillgängligt, men så är det väl när "Monopol TV:n" oblygt finansierar sig på skattebetalarnas bekostnad medans alla andra medier får hålla nere sina kostnader).
Inte en dag för sent att ha ett underhåll, värt namnet av den infrastruktur som vi alla betalt (minst ett par gånger om) ... Undrar vad det är för stolpskott som varit chefer ...?
Ett annat mycket glädjande förslag är att den moderata partistyrelse höja anslagen till vägunderhåll, och höja maxhastigheten på motorvägarna till 130 km/h. "Detta underlättar arbetspendling".
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar