onsdag 31 juli 2019

Göteborgsposten sprider "Fake News" eller bara medvetet föråldrade nyheter?

Har under semestern gjort ett antal besök med familjen på de båda Hamburgerkedjor som vi tycker serverar ätbar mat, nämligen Burger King och den Norrbottniska utmanaren/konkurrenten Max.

Måste säga att utifrån mina högst personliga observationer så är nu mer reklamtrycket mot kunderna från de båda Hamburgerkedjorna intensivt, de mer eller mindre ger bort en "Fake" om du köper en riktig hamburgare, vilket får mig att undra vad vinstmarginalen är på de båda produkterna?

Tror inte att representanter från någon av hamburgerkedjorna vill svara, så frågan får förbli retorisk.

Vad jag däremot, högst ovetenskapligt, observerat är att under de dryga 10-talet timmar under sommaren familjen tillbringat i kön för att beställa, få och avnjuta våra hamburgare så har 90% av de agiterade kundsynpunkterna varit i stil med, "Jag beställde en riktigt hamburgare och vill inte ha en som inte innehåller kött", inte sällan uttryckt på ett agiterat språk som inte passar sig i denna blogg ;-)

Så vad har då GP med detta att göra? I tisdagens GP (20190730) kan vi läsa att ..

























Beyond Meat, m.fl. är en fantastisk framgångssaga sedan maj månad!
Samtidigt rapporterar affärspressen (Veckans Affärer) om att samma bolag "störtdykt" efter sin kvartalsrapport dagen innan!
































GP fortsätter att beskriva hur väl aktiemarknaden välkomnat bolaget "strax innan bolagets andra delårsrapport", alltså väl medvetna om bolagets katastrofala fall ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hut går hem ... Sunt förnuft segrar över Prestigeprojekt!

Så då firar vi i Medborgerlig Samling en STOR lokal seger, som vi självklart inte kommer att få varken äran eller uppmärksamheten av ... Ef...