söndag 23 oktober 2016

Vad har då hänt med de mest allvarliga felen efter 10 dagar?

Som jag tidigare berättat om så på senaste kommunfullmäktige den trettonde oktober, utspelade sig några scener där Lars Larsson(C) ordförande i utskottet för samhällsutveckling reagerade starkt när det blev uppenbart att man låter medborgarnas kapital förstöras genom att inte utföra, ens det nödvändigaste underhåll. Inte nog att det blir dyrt för kommuninnevånarna (Orust har högsta lokalkostnad per skolbarn i Sverige), det ger ett otroligt dåligt intryck på de som gästar Orust eller tvingas leva och verka i en sådan deprimerande miljö. Här kan du läsa om hela upptakten i KF


Nu kan man ju av Lars Larsson(C):s spel på Kommunfullmäktigemötet den trettonde oktober att OM man bara går in på Orust kommuns hemsida och skriver lite i kontaktformuläret så fixas alla problem.

Då jag nu även i ord och bild presenterat flera intressanta underhålls och akuta reparationsbehov, vissa av dem till och med farliga, så kan det vara på sin plats att testa Larssons påståenden.

Klicka för att komma till Kundtjänst
Jag vet att åtminstone en ansvarskännande politiker redan samma kväll efter Kommunfullmäktige var slut, gick hem och provade att lägga in felanmälningar. Jag väljer därför ut en av skadorna, där en cirka två meter lång kopparplåt hänger och dinglar i vinden 6-7 meter upp i luften och hotar att med varje vindpust förvandlas till en fallande bila, när den egentligen skulle hindra vatten att tränga in i takkonstruktionen. Så här såg det ut den 20 september, då bilden togs.

Klicka för att se i full storlek.
Idag skriver vi den 23 oktober, alltså tio (10) dagar efter det Kommunfullmäktigemötet där Ordföranden för utskottet för samhällsutveckling raljerade över att om man bara någon hade gått in och rapporterar missförhållandena tidigare, så hade det redan varit fixat. Och mycket riktigt, här har det redan hänt saker, den aktuella kopparplåten har nu blåst ner och hänger nu bara kvar på yttersta delen av ett klipps som förbinder den med åskledaren. Skall bli roligt att se vad som kommer först, nästa höststorm eller reparation .... (?)
Klicka för att se i full storlek.
Så svaret på frågan, "Vad har då hänt med de mest allvarliga felen efter 10 dagar?" blir "Fler saker har blivit förstörda". Personal vittnar om att det dagligen sker skadegörelse i området, för när det som skulle ha varit fastighetsunderhåll blivit till reparationsbehov i tillräckligt hög omfattning, så verkar det bli helt legitimt att förstöra ännu mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Artificiell Intelligens eller ointelligens, det är frågan?

Vi nås dagligen av olika röster som pratar om AI (Artificiell Intelligens), alltså att en maskin utifrån en större mängd data har fått en vi...