tisdag 4 februari 2020

Vad kommer att hända med den Döda Zonen Göteborg?

Efter en produktiv och kreativ förmiddag är det dags att ta sin "blockadbrytare och lämna Den Döda Zonen", instängd av trängselskatt, brott och brist på det mesta ... för att återigen docka med den parkerade dieseldrivna moderfarkosten som tar mig vidare till Orust ...

Jag har roat mig med att testa människors förmåga att tänka självständigt, som jag möter i vardagen. Dessa har varit från vitt skilda sammanhang, yrkes- och socialgrupper ...

I förmiddags bevistade jag en tillställning för de som vill hjälpa nya samt mindre och medelstora företag att växa ...

En modemedveten kvinna i övre medelåldern satt bredvid mig och då hon fick veta att trängselskatten inte var popular, gick hon i spin och hävdade med emfas att. "Det enda felet med trängselskatten var att man tagit till ett för litet område", då arbetspendlarna från grannkommunerna (som minsann skall betala Göteborgs trafikprojekt), nu parkerar på hennes villagata, för att sedan ta sina "blockadbrytare" sista biten in i den döda zonen ... måste medge att det var en synnerligt intressant tanke ...

Varför inte göra hela Sverige till en trängselskattezon, man betalar trängselskatt när man reser in i landet?


Tidigare så reagerade en annan person med att det väl inte är rättvist om man kan göra som man vill och välja bort att betala den destruktiva och totalt onödiga trängselskatten ..

Risken är att innerstaden blir en oattraktiv öken, då Vi kreativa väljer bort den som resmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Artificiell Intelligens eller ointelligens, det är frågan?

Vi nås dagligen av olika röster som pratar om AI (Artificiell Intelligens), alltså att en maskin utifrån en större mängd data har fått en vi...