söndag 1 oktober 2017

e-Call tjänster efter nästan 18 år

En av de sista frågor som var på bordet när jag jobbade med mobila tjänster och smartare bilar inom Saab/GM och AMIC 1998 - 2001 var att "Airbag deployment" och andra e-Call tjänster inte är tjänster som folk kommer att betala för, utan måste vara systemfunktioner som kopplar till de kontinentala larmtjänsterna såsom 112 i Europa och 911 i USA.

Men det går inte så fort när det handlar om stora infrastrukturer och standarder, lik väl roligt att det äntligen är på gång nu, över 17 år senare ...

Men det nämns inget om att det borde finnas tilläggsinformation som bifogas till den kontinentala larmtjänsten, så som eventuell medicinsk data på inblandade personer, eller ännu viktigare tilläggsinformation om exempelvis farlig last ...
Klicka på bilden för att läsa artikeln i sin helhet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Artificiell Intelligens eller ointelligens, det är frågan?

Vi nås dagligen av olika röster som pratar om AI (Artificiell Intelligens), alltså att en maskin utifrån en större mängd data har fått en vi...