onsdag 3 januari 2018

Med humor och charm som främsta vapen

Noterade att Sveriges mänskligaste Polis, min gamle vän och kollega i Ale(då en del av Trollhättans polisdistrikt), strax norr om Göteborg från mitten på 80-talet, Roffe "pajen" Paimensalo, nu rikskänd från tv serien "112 på liv och död", offentligt berättat om den äkta passion för att hjälpa och ställa till rätta som han besjälats av redan som barn, till invandrande Finska föräldrar.


































Få människor, om ens någon jag mött sedan dess, för 32 år sedan, har uppvisat samma goda kvalitéer ...
Rolf i ett nötskal ...


Denna låt får representera tidsandan då, i mitten på 80-talet ..
Rolfs lista:
Den här låten påminner om min barndom… Kim Larsen - This is my Life.

Detta är mina ungdomsidoler…  Creedence Clearwater Revival - Have you ever seen the rain.

Den här låter påminner mig om min stora kärlek… X-models - Två av oss.

Denna låt förknippar jag med min favoritplats… Snowstorm - Sommarnatt.

Den bästa svenska låten just nu…  Thomas Stenström - Slå mig hårt i ansiktet.

Om jag känner mig ledsen så spelar jag denna låten… Scorpions - Send me an angel.

Den här låten vill jag spela till min kärlek... Avicii - Wake me up.

Denna låt säger något om mig… Blues Brothers - Everybody needs somebody.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Artificiell Intelligens eller ointelligens, det är frågan?

Vi nås dagligen av olika röster som pratar om AI (Artificiell Intelligens), alltså att en maskin utifrån en större mängd data har fått en vi...