onsdag 18 juli 2018

Nu får det vara nog!

När egenintressen styr, självkritiken lyser med sin frånvaro och man dessutom agerar klandervärt, på ett sådant sätt att det spiller över på oss andra, Då är min gräns nådd.
Därför lämnar jag Orustmoderaternas valsedel till kommunalvalet 2018.

Moderaterna berömmer sig om att ha intelligenta väljare, borde man då inte ha intelligenta politiker? För Orust innebär det en istid och Orustmoderaterna kommer vara ett litet parti efter valet 2018.

Att styra mot framtiden där alla medresenärer är seniorer, är som att köra på motorvägen och bara stirra i backspegeln.

Jag engagerade mig politiskt för att dra mitt strå till stacken, göra Orust till en bra plats att uppfostra barn på till trygga unga att leva och verka på, men nu är min gräns nådd.

Tack alla ni före detta väljare och sympatisörer!

Cecilia Överfjord
Ingenjör och "Golf Mamma" mitt i livet






































Tidigare skrivet i ämnet:
Orustmoderaterna, ett kapat parti av en liten grupp med (ö)känd avsikt!,
VEM vill lägga sin röst på kattpartiet nya (M)jölk laparna, efter detta?
När Ord och Handlingar går olika vägar!
Katt(a)strofal avveckling av nya (M)jölk laparna på Orust

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hut går hem ... Sunt förnuft segrar över Prestigeprojekt!

Så då firar vi i Medborgerlig Samling en STOR lokal seger, som vi självklart inte kommer att få varken äran eller uppmärksamheten av ... Ef...